________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________ |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Technik serwisu odpowiada: Mam wrażenie, że moja kopiarka wykonuje coraz mniej kopii na kolejnych wymienianych tonerach. Czy jest uszkodzona? CK: Niewielki spadek wydajności tonerów w trakcie zużywania się zespołów kopiarki to sytuacja normalna. Obserwowanie wydajności zakładanych tonerów to ważny element dbałości o urządzenie. Wymieniając toner zapisuj licznik (najlepiej w karcie technicznej kopiarki). Jeśli przebieg kopiarki na jednym tonerze jest istotnie mniejszy od nominalnego, warto skonsultować się z serwisem.
Obserwuję częste zacięcia w kasecie z papierem i w dupleksie. Co może być przyczyną takiej sytuacji? CK: Częstą przyczyną zacięć związanych z poborem papieru przez kopiarkę jest zawilgocony papier. Papier narażony na bezpośredni kontakt z powietrzem pobiera z niego wilgoć. Aby zminimalizować ten problem odpakowuj ryzę papieru bezpośrednio przed włożeniem jej do kasety kopiarki. W wyższych modelach kopiarek kasety z papierem są z tego powodu minimalnie podgrzewane nawet w czasie, gdy kopiarka jest wyłączona wyłącznikiem. Nie wyłączaj kopiarki na noc z gniazdka sieciowego.
Kopiarka od jakiegoś czasu robi brudne kopie. Jak można sobie z tym poradzić? CK: Przyczyn "brudnych kopii" może być kilka. Najczęściej przegląd i konserwacja połączona z czyszczeniem zespołów kopiarki wystarcza. Niestety nie obejdzie się bez wizyty technika serwisu. Wykonywanie regularnych przeglądów ma kilka zalet. Jedną z nich jest podniesienie jakości wykonywanych kopii. W dłuższym okresie zdecydowanie daje korzyści finansowe. Zapobiega konieczności przedwczesnej wymiany drogich części i zwiększa wydajność tonerów.
___________________________________________________________________________
|